Jeg tror ikke at jeg er den eneste moren som finner DVDer i huset, med de mest utrolige, makabre innhold.
DVDen jeg for noen dager siden fant het: One Missed Call. Jeg leser: Hvordan vil det høres ut når du dør? Hvem vil bli oppringt neste gang? På hver melding hører studenten sin egen stemme i de siste øyeblikkene han eller hun er live.
Skrekkfilmer har en tiltrekning på tenåringene i huset. Jeg skal også medgå at jeg selv så noen fra sjangeren i min egen tenåringsperiode. Så konklusjonen er: Get it over with!
Men, nå ser det ut til at denne filmsjangeren inntar nyhetsbildet. De som har fulgt litt med i avisen i det siste har også kunnet lese om det ene rystende mordet etter det andre. Mennesker om sender avkappede kroppsdeler i posten, medstudenter som spiser hverandres hjerne, uteliggere som får spist opp ansiktet.
I dag kunne vi lese at: Amerikansk politi advarer mot nytt dop etter «zombie-angrep», og at det er opprettet en nettside, mapofthedead.com, som gir deg alt info du trenger å vite i tilfelle de levende døde angriper.
Dette er godt å vite, ettersom jeg for noen dager siden faktisk måtte forholde meg til spørsmålet:
Mamma, tror du det holder på å skje en zombieakopalypse?
Hvorpå jeg endte opp med å diskuterte, faktisk med et snev av alvor, at jeg ikke tror at det kommer til å skje.
Når jeg nå leser dagens avis, må jeg kanskje revurdere mine synspunkter. Zombiene er kanskje riktignok ikke døde enda, men en form for levende døde kan en vel si at disse som politiet advarer mot, kan kalles?
Uansett: Tusen takk til min sønn som faktisk gjorde meg oppmerksom på denne muligheten. Nå har jeg diskutert problemstillingen og føler meg mye mer forberedt.
Bare det er jo en fordel om Zombieakopalysen skulle SLÅ TIL.....

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar