mandag 3. september 2012

Spa og fjelltur i omvendt rekkefølge!

Legg merke til den lille skyggen av en hytte. Den ligger på enten 1843 eller 1848 moh, på wikipedida står begge tall oppført. Det er egentlig ikke hovedpoenget, for det er at det er langt! Foten er bedre og det er fem måneder siden ankelbruddet. Hva er vel mer passended enn å gå en tur på Skåla? Det viser seg at det meste er mer passend enn å gå opp og ned Skåla. Men, det vet man ikke for man har forsøkt. Lang historie kort er at en venninne fikk turen i 40-årsgave. Det inkluderte natt på Alexandra spahotell i Loen. Seks damer var vi og vi ble ganske raskt spredt tynt utover. Det vil si at vi ikke endte opp i samlet flokk. Noen var sprekere enn andre. Jeg havnet i midt-i-mellom-gruppa ... alene! Litt kjedelig kanskje, men ikke hadde jeg sjans på ta første pulja igjen. Og, ventet jeg på siste pulje, tok kulda meg. På toppen måte jeg første pulje
igjen, men å følge dem på vei nedover var en umulig oppgave med en stiv ankel som måtte avlastes hele veien. Det tok meg en time lenger å gå ned enn opp! Fire timer opp og fem timer ned. Siste halvdel ned tok siste pulje meg igjen. Det er den verste turen jeg noen gang har vært på. Helt j.....!!! Aldri mer! Fjellet er vakkert, men spa er bedre, også uten en tur #%$& NED! fra Skåla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar